Користувацький вхід

SCRATCH 3. Проєкт «Байрактар». Малюємо і програмуємо вибух. Урок 2.

Зареєструйтесь,
щоб мати можливість переглядати всі сторінки та файли,
публікувати власні матеріали, отримувати сертифікати.


0

МАЛЮЄМО І ПРОГРАМУЄМО ВИБУХ

Крок 1

Додамо спрайт: Обрати спрайтМалювати:
image081.jpg

Назвемо наш спрайт «вибух»:
image082.jpg



Крок 2

На вкладці Образи обираємо редактор векторної графіки:

image083.jpg

image084.jpg



Крок 3

Виконаємо налаштування інструментів:

  • Заповнення: змінюємо значення «Насиченість» на 0, а «Яскравість» - на 50:
  • image085.jpg

  • Межа: обираємо режим «без межі»:
  • image086.jpg



Крок 4

Обираємо інструмент «Коло»:
image087.jpg

Для зручності побудови можна масштабувати холст, використавши кнопки:
image088.jpg

Утримуючи клавішу Shift побудуйте коло.
Всього має бути 5 кіл різного діаметру:
image089.jpg

Згрупуємо кола в один суцільний малюнок. Для цього в режимі «Обрати» виділяємо всі п’ять кіл і натискаємо «Групувати»
image090.jpg

За потреби змінимо розмір спрайта вибух відносно спрайта приціл (видно на сцені), як показано на малюнку. Для цього достатньо потягнути один з кутів виділення спрайта вибух у режимі «Обрати»:
image091.jpg

Суміщаємо центр образа з центром спрайта.
image092.jpg

Маємо образ1, розмір якого, у моєму випадку, 31 x 30:
image093.jpg



Крок 5

Створимо копію образ1. Натиснемо на ньому правою кнопкою миші і оберемо «дублювати»:
image094.jpg

Маємо образ2:
image095.jpg

Збільшимо розмір образ2 знайомим способом:

image096.jpg image097.jpg

Не забутьте сумістити центр спрайта з міткою образа!

Маємо образ2, розмір якого, у моєму випадку, 44 x 42:
image098.jpg
Аналогічним чином повторимо кроки, щоб створити образ3, образ4, … образ7, збільшуючи попередній образ.

Не забутьте кожного разу суміщати центр спрайта з міткою образа!



Зробіть приблизно так само, як у мене:
image0000.jpg

На сцені образ7 відносно спрайта приціл має таке співвідношення:
image106.jpg

Створимо образ8, який є копією образ7.
Обираємо інструмент «Гумка». Вказуємо розмір гумки: 40:
image107.jpg

Витираємо гумкою зсередини образ8:
image108.jpg

Створимо образ9, який є копією образ8.
Так само витремо гумкою внутрішню область, як показано на малюнку:
image057.png
Аналогічним чином повторимо кроки, щоб створити образ10, образ11, … образ16, змінюючи попередній образ.

Зробіть приблизно так само, як у мене:
image0001.jpg



Крок 6

Переходимо на вкладку Код та запрограмуємо роботу спрайта вибух.
На початку гри спрайт вибух має бути схований:
image116.jpg

А показувати спрайт вибух ми будемо в районі вказівника миші, коли почуємо сповіщення «постріл!!!», створене на минулому уроці.
image117.jpg

Виконаємо анімацію, намальованого нами вибуху. Для цього нам потрібен цикл з повторенням повторити __ разів.
Ми будемо повторювати команду наступний образ стільки разів, скільки ми створили анімаційних образів (образ1, … образ16).
Проте, цикл треба запустити 15 разів по тій причині, що на початку анімації спрайт вибух має образ1 (як ми і встановили), ну а далі перебираємо по черзі 15 образів, що залишилися. Після анімації ховаємо спрайт вибух.
Ця частина коду має наступний вигляд:
image076.png

З’єднуємо блоки:
image118.jpg

Отже, скрипти спрайта вибух такі:
image119.jpg



Крок 7
Тестуємо проєкт.






Переглянути матеріал і sb3-файл данного уроку можна в прикріпленому архіві.

Автор: 

Великолуг Максим Володимирович, учитель, Ліцей №13 "Успіх" Полтавської міської ради

Голосування

Які матеріали Ви шукаєте?:

Останні коментарі