Квест як вид роботи практичного психолога з профілактики
негативних проявів в учнівському середовищі.
Квест дозволяє розвивати активне пізнання , сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.
Основні засади квесту:
• Проходження за сюжетом, який може бути чітко визначеним або мати декілька варіантів, у залежності від вибору учасника.
• Питання розраховані на застосування логіки.
• Однозначність відповіді (одне слово якщо це запитання для переходу між етапами; розширена відповідь якщо це запитання самого етапу).
• Регламентована кількість часу на обговорення.
• Не завжди лаконічні та чіткі завдання розвивають дослідницькі навички – аналіз випадкових, на перший погляд, відомостей, збір різних, дещо абсурдних як за виглядом, так і за функціональністю даних-повідомлень.
• Залучення всіх учасників – думка кожного учасника враховується, навіть, якщо це тільки «рух у невідоме», висловлювання ідей, виконання певних практичних завдань.
• Міжпредметні зв’язки, застосування знань у новій ситуації.
Переваги використання квесту:
• дозволяє учням пізнати один одного в умовах необхідності прийняття швидких рішень;
• виявляє: приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів, учнів-логістів, які вміють прорахувати на декілька ходів вперед;
• розвиває логічне мислення, інтуїцію, вміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знайти спільну мову з різними людьми;
• дозволяє учням краще ознайомитися з темою, бо всі сценарії носять тематичний характер;
• проводить аналогії й асоціації між явищами;
• швидка актуалізація інформації;
• ігрові етапи дозволяють спільно пережити емоційні сплески, що психологічно зближує учнів, викликають масу позитивних емоцій і радісних спогадів, сприяють розвитку комунікабельності;
• інтелектуальні етапи розвивають ерудицію і виявляють спритність.
Аналізуючи власну професійну діяльність, роблю висновок, що використання квесту в профілактичній роботі приносить позитивні результати.
Інтелектуально-розвивальний квест «Здоровеньки були » включає в себе 6 станцій: «Мислитель», «Музична», «Шкідливі звички», «Козацька» , « Ай-болить!», «Домашнє завдання». Час проходження станцій - 45 хвилин . Станція «Домашнє завдання» заключна. Всі команди збираються разом і презентують рекламу здорового способу життя.
Журі визначає за маршрутними листами переможця.