Урок №24. Поняття події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. Запис програми засобами середовища програмування.
Цілі:
навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити створювати програми на основі процедур та виводити випливаюче повідомлення;
розвивальна: розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Lazarus
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення раніше вивченого матеріалу
Що таке комп’ютерна програма?
Що таке форма? Назвіть кілька її властивостей.
Яке призначення програми-компілятора і які етапи її виконання?
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні ми будемо розширювати наші знання з мови програмування
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Події форми в середовищі Lazarus
Click (англ. click - клацання) - вибір будь-якої точки об’єкта;
Close (англ. close - закривати) - закривання форми (вікна) під час завершення виконання проекту;
Create (англ. create - створення) - створення (відкриття) форми (вікна) на початку виконання проекту;
KeyPress (англ. key press - натиснення клавіші) - натиснення будь- якої клавіші на клавіатурі;
MouseMove (англ. mouse move - переміщення миші) - переміщення вказівника по вікні
З будь-якою подією, яка може відбутися з формою, можна пов’язати фрагмент програми, який буде виконуватися одразу після настання цієї події. Такий фрагмент програми називають обробником події.
Середовище Lazarus за замовчуванням створює обробник події як процедуру. Процедура - це окремо виділена частина програми, яка має своє ім’я і яку можна за цим іменем запустити на виконання.
V. Фізкультхвилинка
VІ. Усвідомлення набутих знань
VII. Формування вмінь та навичок
Практичне завдання
Створити програму за вивченим та продемонстрованим зразком
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VIII. Підбиття підсумків уроку
Що так процедура?
Знайдіть помилки в прикладах програмних кодів:
lebel2.Captian=:'Діти';
Form.Color:=colBlue;
ShowMassage('Привіт')
ІХ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 5.2. Підготуватись до практичної роботи
---------------------------------
Якщо Ви бажаєте завантажити до цього конспекту презентацію та відео фізкультхвилинку перейдіть за посиланням нижче
Всі матеріали безкоштовні та розповсюджуються у вільному доступі